Saturday, April 6, 2013

Obelisk

.
.
.
Sen bir obelisksin
Cölün ortasinda dikili
Dört yani da yazilarla dolu bir obelisk
Dimdik, kimildamadan duruyorsun öylece
ve o kadar kocamansin ki
kimse yerinden oynatamaz seni
Asla hareket etmezsin
Uzun uzun yazilarin var her yaninda
Uzun uzun bir sürü sey anlatiyor o yazilar
Neler yapmak gerektigini
Neler yapmak istedigini
Ne oldugunu
Ne olacagini
Uzun uzun anlatan hareketsiz kocaman bir obelisksin

Ve ben hep
okuyorum yazdiklarini
Dönüp dönüp okuyorum
Sen anlatiyorsun
Ben dinliyorum
Ama anlattiklarin hic gerceklesmiyor
Ve ben gölgende kücücük kivrilip
Belki söyle yaparsam gerceklesir
Belki böyle yaparsam gerceklesir diyerek
Bir sürü sey yapiyorum
Bütün vücudumla bastiriyorum, itmeye calisiyorum seni
Bir kac santim oynuyorsun bazen
Gücüme sasiriyorum
Ama yazilarin hic gerceklesmiyor
Sen de yerinden hic oynamiyorsun
Cünkü kocaman hareketsiz uzun uzun anlatan bir obelisksin

Ama hep dönüp dönüp yazilarini okuyacagim
Anlattiklarini dinleyecegim
Hep gerceklesmedi diye canim yanacak
Ama hep o bir kac santim oynamana tutunacagim
Yazilarini okumaktan
Sicak, dümdüz tasini oksamaktan
Yorulunca, yine ancak senin gövdene yaslanabiliyordum
Ve senin yaninda ölürken
Su aramaya, kendimi yasatmaya ciktigim o cölde
Hep kivrildigim gölgeni arayacagim

Simdi yazilarin gel derken, korkuyorum. Evet cölde hayat zor. Ama artik yanina dönemem. Gidisimle son gücümü tükettim ve senin yaninda su yok ve sen hic yerinden oynamayacaksin. Sadece yazilarina dönecegim. Ve cevrende olusan yabanci ayak izleri hic silinmiyorken, ben aralarinda sürekli yerini degistiren gölgene kivrilmaya calisirken susuzluktan ölecegim.
.
.
.

No comments: