Tuesday, September 4, 2007

Baslik - ya da ufaktan bi dagilma dökülme halleri

Son iki yazimda baslik kullandim. Hani baska zaman da kullaniyordum, ama böyle "bold letter" falan yoktu. Öylece orda duruyordu iste harflerinin büyüklügü yazidakilerle esit büyüklükte, öyle aralarina karismis gibi. Ama son iki yazimda baslik kullandim, ilerki zamanlar da da devam ettirmeye düsünüyorum bu olayi. Cünkü dedim ki kendime "Bazi seylerin adini koymak iyi oluyor" dedim, "kolay kolay unutulmuyor adi oldugu zaman". Bunu daha önce de biliyordum. Ya hatta bu blog olayina girerken bilerek basliksiz yaziyordum yazilarimi. "Basliklar insanlari yönlendiriyor" düsüncesindeydim. Aslinda hala öyleyim, ne de olsa gercekten öyle. Bize de okulda bisey okurken basliktan ve "anticipation"dan yola cikarak "Haydin cocuklar tahmin edin bakalim, konu ne!" diyorlar. ...Ya tamam bir önceki cümledeki "düsüncesindeydim" kelimesinin "-dim" ekini "-im" yaptim. Simdi oldu. Bu arada yazi yazarken o yazdigim yaziyi yazarken düzelttim, yani düzelttigimi belirttim, silip yeniden yazmak varken. Gramerde bi yanlislik var. Herseyde var aslinda. O zaman bosver. Herneyse ya. Baslik kullaniyorum artik. Anticipating olayini destekliyorum. Yok yani aslinda konu o degil, ben birseylerin adini koymaktan bahsetmistim degil mi? Iste unutulmuyor cogu seyler, adi olunca. Ben ilk okulda ikinci ve ücüncü sinifta beden egitimi aldigim hocamin soyadini hatirliyorum mesela, bu yüzden de hep aklimda kalacak, öyle ki bugün internette onun izini bulma umuduyla Google'de "Akyol" ismine baktim. Onun yerine ingilizce ögretmenimin bir dergide yeni icat edilen vakum bilmemnesinin icinde bisiklet sürme bilmemnesinin gercekten zayiflamasina yardimci oldugunu anlattigini ögrendim. Iste bakin aletin adini bilmiyorum bu yüzden de aciklayamiyorum tam olarak ne oldugunu. Böyle yani bu isler. Benim de adim Senem ya da Dilara ya da ikisi birden olmasaydi beni kim hatirlayacakti? "Ahhh hani vardi ya bitane sacmalardi böyle abuk subuk konusurdu...ya hani sarisindi ya?" "Dilara ulan Dilara!" diyecektim ben de sinirle "Bi tutamadin ismimi aklinda!" Ama ben duyurmamistim ki ismimi o bilsin... Bu yüzden artik sadece yazilarimin basligini degil kendi adimi da duyuracagim. Fena fikir degil dimi? Bundan sonra "bold letters" abi bana ne!.. Bu arada su an aklimdan gecen düsünceleri yaziyorum, yani tabii sadece bunlar degil düsüncelerim, günlük hayatimdan da bahsedebilirdim ama düsünceler o kadar hizli ki ben parmaklarimla klavyenin üzerinde ucmama ragmen yetisemiyorum, iste bu yüzden jet hiziyla elekten geciriyorum ve ufak tefek kel alakaya maydanoz olaylar da girse araya, baslik konusunda kalmaya calisiyorum, iste bak bunun da bir basligi var: Uykusuzluk. Baslik verdigim icin, ne oldugunu bildigim icin unutmuyorum ve cogu geceler cekiyorum kahrini... Ya ben bu baslik olayiyla simdi metafor gibi bisey yapabildim mi? Olmadi galiba ya... Aman neyse yaziyi zaten güzel yazmak icin ya da yazabildigimden degil sadece yazmak icin yaziyorum. Hatta o bile degil. Ben sadece yaziyorum, amacsiz isteksiz, yok var bi istek aslinda, paylasma istegi ama blog sayfami pek az kisi bildigi icin bunu da siktir et, aha bak iste agzim bozuldu, neyse, yaziyorum ve bu isi beceremiyorum, fotograflarim daha güzeldir mesela, ya da cok güzel portre cizerim, ya da hicbirzaman taniyamadigim ninemin "gaygana"sini da güzel yaparim, sucuklu falan. Pazar günleri genelde. Sonra da midem yanar sucugun yüzünden. Hep midem yanar. Yanar agrir delinir ben de deliririm falan. Midemden nefret ediyorum. Ama ona da bi baslik koymusum ki unutamiyorum, bu yüzden hep agrisini cekiyorum. Ayni sekilde hayata isimler vermisim ki bir türlü cikmiyor aklimdan ölemiyorum bir türlü. Ölüme de isim vermisim o da aklimda dolasip duruyor yasayamiyorum rahatca.
Belki de baslik olayi cok da parlak bir fikir degil di ya... Bilmiyorum ya. "Ya" sözcügünü cok fazla kullaniyorum, kesmeliyim. Türkcem de kaydi. Ben de kayiyorum. Kaydim. Düstüm, kalkmaktayim. Artik baslik kullanacagim.


Alakasiz. Olsun. Vardir bitürlü bi alakasi da düsünüp baglanti kurmaya üseniyorum.
http://www.youtube.com/watch?v=u55fpsbzAfk&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=9xtYEX9KDwY

No comments: